Alt-Yukarı Yatırım



'Bottom-Up Investing' nedir?
Aşağıdan yukarıya yatırım, bireysel stokların analizine odaklanan ve makroekonomik döngülerin ve piyasa döngülerinin önemini vurgulayan bir yatırım yaklaşımıdır . Aşağıdan yukarıya yatırıma yatırım yapan yatırımcı, dikkatini, şirketin faaliyet gösterdiği sektörden veya bir  Seo hizmeti  olarak daha büyük ekonomiden ziyade, belirli bir şirkete ve onun temellerine odaklamaktadır . Bu yaklaşım, bireysel şirketlerin en azından nispi bir temelde gerçekleştirmeyen bir sektörde bile iyi bir performans gösterebileceğini varsayar.
Alttan yatırılmış yatırımcılar yatırımcıları mikroekonomik faktörleri ilk ve en öncelikli olarak değerlendirmeye zorlamaktadır . Bu faktörler, bir şirketin genel mali sağlığını, mali tabloların analizini, sunulan ürün ve hizmetlerin, arzın ve talebin ve zaman içindeki kurumsal performansın diğer bireysel göstergelerini içerir. Örneğin, bir şirketin benzersiz pazarlama stratejisi veya organizasyon yapısı, aşağıdan yukarıya yatırımcının yatırım yapmasına yol açan öncü bir gösterge olabilir. Alternatif olarak, belirli bir şirketin finansal tablolarındaki muhasebe usulsüzlükleri, başka bir şekilde gelişen sanayi sektöründeki bir firmanın sorunlarına işaret edebilir.
'Alttan Yukarı Yatırım Yapmak'
Aşağıdan yukarıya yaklaşım, yukarıdan aşağıya yatırımın tersidir , bu da yatırım kararını verirken öncelikle makroekonomik faktörleri dikkate alan bir stratejidir . Yukarıdan aşağıya yatırımcılar bunun yerine ekonominin geniş performansına bakmakta ve daha sonra iyi performans gösteren ve bu sektördeki en iyi yatırımlara yatırım yapan endüstriler aramaktadır. Tersine, yukarıdan aşağıya doğru bir yatırım stratejisine dayanan sağlam kararlar almak, bir şirketin seçilmesini ve yatırım yapmadan önce kapsamlı bir gözden geçirmeyi gerektirmektedir. Bu şirketin kamu araştırma raporlarına aşina olmayı içerir. Çoğu zaman, aşağıdan yukarıya yatırım bireysel analiz Kurumsal Seo   seviyesinde durmaz, bununla birlikte analizin başladığı ve en ağırlığın verildiği boyuttur. Endüstri grubu, ekonomik sektör, piyasa ve makroekonomik faktörler genel analizde toparlanmakta, ancak alttan başlayarak ve ölçek içinde çalışmaya devam etmektedir.
Alttan Yukarı Yaklaşım Örneği
Aşağıdan yukarıya yatırımcılar, genellikle temel analizlere güçlü biçimde dayanan uzun vadeli, satın alma ve tutma stratejileri kullananlardır. Bunun nedeni, yatırıma yönelik aşağıdan yukarıya bir yaklaşımın, bir yatırımcıya, bir şirketin uzun vadeli büyüme potansiyeli hakkında bilgi sağlayarak, tek bir şirketin ve hisse senedinin derin bir anlayışını vermesidir. Öte yandan yukarıdan aşağıya yatırımcılar, yatırım stratejilerinde daha fırsatçı olabilirler ve kısa vadeli piyasa hareketlerinden kâr elde etmek için pozisyonlara hızla girip çıkmayı deneyebilirler.
Alttan yukarı yatırımcılar, aktif olarak kullandıkları ve zemin seviyesinden haberdar oldukları bir şirkete yatırım yaptıkları zaman en başarılı olabilirler. Facebook, Google ve Tesla gibi şirketler bu fikrin iyi örnekleridir, çünkü her birinin her gün kullanılabilecek bir tüketici ürünü vardır. Bir yatırımcı bir şirkete yukarıdan aşağıya bakış açısıyla baktığı zaman, ilk olarak değerini gerçek dünyada tüketiciyle olan ilişki perspektifinden anlar.
Facebook, aşağıdan yukarıya yaklaşım için iyi bir adaydır çünkü yatırımcılar ürün ve hizmetlerini sezgisel olarak iyi anlarlar. Facebook gibi bir aday "iyi" bir şirket olarak belirlendiğinde, bir yatırımcı yönetim ve organizasyon yapısı, mali tablolar, pazarlama çabaları ve hisse başına fiyatına derin bir dalış yapar. Seo uzmanı  Bu, şirketin mali oranlarını hesaplamayı, bu rakamların zamanla nasıl değiştiğini analiz etmeyi ve gelecekteki büyümeyi yansıtmayı içerir. Daha sonra, analist bireysel firmadan bir adım atıyor ve Facebook'un finansallarını, sosyal medya ve internet endüstrisindeki rakipleri ve sektördeki meslektaşlarıyla karşılaştırıyor. Bunu yapmak, Facebook'un yaşıtlarından ayrı olup olmadığını veya başkalarının sahip olmadığı anormallikleri gösterip göstermediğini gösterebilir. Bir sonraki adım, Facebook'u daha büyük teknoloji şirketlerinin kapsamını göreceli olarak karşılaştırmaktır. Ardından, Facebook'un P / E oranının S & P 500 ile uyumlu olup olmadığı veya borsaların genel bir boğa piyasasında olup olmadığı gibi genel piyasa koşulları göz önünde bulundurulur. Son olarak, karar vermede makroekonomik veriler yer almakta, işsizlik, enflasyon, faiz oranları, GSYİH büyümesi vb.

Bütün bu faktörler bir yatırımcının kararına yerleştirildikten sonra, aşağıdan başlayarak, ticaret yapmak için bir karar verilebilir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alt Özofagus Sfinkteri Nedir?

Endolenf Nedir?

Farklı Oküler Hareket Türleri nelerdir?