Alt-Yukarı Yatırım
'Bottom-Up Investing' nedir?
Aşağıdan yukarıya yatırım, bireysel stokların analizine
odaklanan ve makroekonomik döngülerin ve piyasa döngülerinin önemini vurgulayan
bir yatırım yaklaşımıdır . Aşağıdan yukarıya yatırıma yatırım yapan yatırımcı,
dikkatini, şirketin faaliyet gösterdiği sektörden veya bir Seo
hizmeti olarak daha büyük
ekonomiden ziyade, belirli bir şirkete ve onun temellerine odaklamaktadır . Bu
yaklaşım, bireysel şirketlerin en azından nispi bir temelde gerçekleştirmeyen
bir sektörde bile iyi bir performans gösterebileceğini varsayar.
Alttan yatırılmış yatırımcılar yatırımcıları mikroekonomik
faktörleri ilk ve en öncelikli olarak değerlendirmeye zorlamaktadır . Bu
faktörler, bir şirketin genel mali sağlığını, mali tabloların analizini,
sunulan ürün ve hizmetlerin, arzın ve talebin ve zaman içindeki kurumsal
performansın diğer bireysel göstergelerini içerir. Örneğin, bir şirketin
benzersiz pazarlama stratejisi veya organizasyon yapısı, aşağıdan yukarıya
yatırımcının yatırım yapmasına yol açan öncü bir gösterge olabilir. Alternatif
olarak, belirli bir şirketin finansal tablolarındaki muhasebe usulsüzlükleri,
başka bir şekilde gelişen sanayi sektöründeki bir firmanın sorunlarına işaret
edebilir.
'Alttan
Yukarı Yatırım Yapmak'
Aşağıdan yukarıya yaklaşım, yukarıdan aşağıya yatırımın
tersidir , bu da yatırım kararını verirken öncelikle makroekonomik faktörleri
dikkate alan bir stratejidir . Yukarıdan aşağıya yatırımcılar bunun yerine
ekonominin geniş performansına bakmakta ve daha sonra iyi performans gösteren
ve bu sektördeki en iyi yatırımlara yatırım yapan endüstriler aramaktadır. Tersine, yukarıdan aşağıya doğru bir yatırım
stratejisine dayanan sağlam kararlar almak, bir şirketin seçilmesini ve yatırım
yapmadan önce kapsamlı bir gözden geçirmeyi gerektirmektedir. Bu şirketin
kamu araştırma raporlarına aşina olmayı içerir. Çoğu zaman, aşağıdan yukarıya
yatırım bireysel analiz Kurumsal Seo seviyesinde durmaz, bununla birlikte analizin
başladığı ve en ağırlığın verildiği boyuttur. Endüstri grubu, ekonomik sektör,
piyasa ve makroekonomik faktörler genel analizde toparlanmakta, ancak alttan
başlayarak ve ölçek içinde çalışmaya devam etmektedir.
Alttan
Yukarı Yaklaşım Örneği
Aşağıdan yukarıya yatırımcılar, genellikle temel
analizlere güçlü biçimde dayanan uzun vadeli, satın alma ve tutma stratejileri
kullananlardır. Bunun nedeni, yatırıma yönelik aşağıdan yukarıya bir
yaklaşımın, bir yatırımcıya, bir şirketin uzun vadeli büyüme potansiyeli
hakkında bilgi sağlayarak, tek bir şirketin ve hisse senedinin derin bir
anlayışını vermesidir. Öte yandan yukarıdan aşağıya yatırımcılar, yatırım stratejilerinde
daha fırsatçı olabilirler ve kısa vadeli piyasa hareketlerinden kâr elde etmek
için pozisyonlara hızla girip çıkmayı deneyebilirler.
Alttan yukarı yatırımcılar, aktif olarak kullandıkları ve
zemin seviyesinden haberdar oldukları bir şirkete yatırım yaptıkları zaman en
başarılı olabilirler. Facebook, Google ve Tesla gibi şirketler bu fikrin iyi
örnekleridir, çünkü her birinin her gün kullanılabilecek bir tüketici ürünü
vardır. Bir yatırımcı bir şirkete yukarıdan aşağıya bakış açısıyla baktığı zaman,
ilk olarak değerini gerçek dünyada tüketiciyle olan ilişki perspektifinden
anlar.
Facebook, aşağıdan yukarıya yaklaşım için iyi bir adaydır
çünkü yatırımcılar ürün ve hizmetlerini sezgisel olarak iyi anlarlar. Facebook
gibi bir aday "iyi" bir şirket olarak belirlendiğinde, bir yatırımcı
yönetim ve organizasyon yapısı, mali tablolar, pazarlama çabaları ve hisse
başına fiyatına derin bir dalış yapar. Seo uzmanı
Bu, şirketin mali oranlarını
hesaplamayı, bu rakamların zamanla nasıl değiştiğini analiz etmeyi ve
gelecekteki büyümeyi yansıtmayı içerir. Daha sonra, analist bireysel firmadan
bir adım atıyor ve Facebook'un finansallarını, sosyal medya ve internet endüstrisindeki
rakipleri ve sektördeki meslektaşlarıyla karşılaştırıyor. Bunu yapmak,
Facebook'un yaşıtlarından ayrı olup olmadığını veya başkalarının sahip olmadığı
anormallikleri gösterip göstermediğini gösterebilir. Bir sonraki adım,
Facebook'u daha büyük teknoloji şirketlerinin kapsamını göreceli olarak
karşılaştırmaktır. Ardından, Facebook'un P / E oranının S & P 500 ile
uyumlu olup olmadığı veya borsaların genel bir boğa piyasasında olup olmadığı
gibi genel piyasa koşulları göz önünde bulundurulur. Son olarak, karar vermede
makroekonomik veriler yer almakta, işsizlik, enflasyon, faiz oranları, GSYİH
büyümesi vb.
Bütün bu faktörler bir yatırımcının kararına
yerleştirildikten sonra, aşağıdan başlayarak, ticaret yapmak için bir karar
verilebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder